Lördagmorgon

Idag började vi dagen med en lång frukost sedan åkte jag och red:-). Nu har mamma o pappa kommit så nu blir det lite pyssel.

Pepparkakshus

Idag har vi byggt ett pepparkakshus det blev inte så fint men det var väldigt kul att göra det:-)

Sockerkaka:-)

Idag har jag o Olivis bakat efter dagis vi gjorde sockerkakor i små formar. Olivia åt mest smet men tyckte att det var kul. Sen har vi varit o storhandlat så vi slipper det i helgen. I helgen kommer mamma o pappa hit på besök sen är det julmarknad här på ön och sen ska jag rida för nu är vinterskorna på:-)

Julmarknad

Idag var vi i Nusnäs på julmarknad det var nog halva Mora med, för det var väldigt mycket folk.

Adventsgran

Igår var vi och hämtade en adventsgran och nu har vi fått ner den i marken, det var inte så lätt men till slut gick det. Det blir ingen ridning i helgen utan jag avvaktar nya skor.

Fredag

Äntligen fredag den här veckan har varit intensiv både jag och Martin har haft mycket på jobbet och Olivia har varit lite förkyld. Hon har varit pigg men hostig o snuvig. Martin jobbar ikväll o imorgon så han får inte ledigt ännu.

Igår jobbade jag på aktiespararnas 30 års jubileum på Mora parken det var kul o massa intressanta företag var där o pratade:-)

Imorgon ska jag ev rida det beror på vädret för han har sommarskor annars blir det som vanligt att åka o handla mat.....

På söndag funderar jag på att åka till Nusnäs på julmarknad o fika, är det någon som ska dit?

Tunnbröd

Idag har jag o Olivia bakat tunnbröd på spisen, det gick väldigt bra o snabbt och blev även väldigt gott så det kommer jag att göra igen.

Trött

Igår lyckades alla i familjen somna innan 20.00 så imorse gick jag upp före Olivia o bakade bröd:-) Sen var jag och red mina muskler fixar inte två dagar i rad så imorgon kommer det nog kännas en del.

Efter ridningen åkte vi till Borlänge för att besöka det nya Ikea och det var vi inte ensamna om utan det var väldigt mycket folk där. Sen var hälften av de saker som vi tänkt köpa slut så det vart ett ganska misslyckat besök.

Hästtjejer:-)

Nu har jag varit o ridit även Olivia var med och red:-) Det gick väldigt bra så imorgon ska jag rida igen, jag fick köra mjukisbyxor idag för jag får inte på mig ridbyxorna men det fungerade sådär.

Som många av er redan vet ska vi bli en till i början av April jag är i vecka 20 så nu är det halvtid. Vi var på Ultraljud i vecka 18 allt såg bra ut men det gick inte att se vad det är så just nu är det en Hen.

Fredag

Den här fredagen började med att jag fick åka ifrån jobbet o hämta en sjuk liten tjej:-( hon piggnade till lite på eftermiddagen så vi har packat och ordnat en ny säng till henne. Nu håller jag tummarna att hon är bättre imorgon och att hon får sova inatt.

Glögg

Idag har vi haft glöggpremiär:-) Den var väldigt god. Jag har gjort ny pepparkaksdeg så till helgen blir det bak. I helgen ska vi även åka till det nya Ikea i Borlänge o köpa säng till Olivia. Sen ska jag såklart rida nu var det 2 veckor sen sist så nu är jag väldigt laddad.

Semester bilder

Vi har haft en kanon semester första dagen hade vi väldigt dåligt väder med massa regn men sedan har det varit kanon väder. Hotellet var sådär och även maten men det va ok men absolut inte mer. Vi älskar Teneriffa det finns mycket att göra där  så vi återkommer säkert dit igen men inte till samma hotell.

Olivia har åkte massa olika karuseller

Sen har vi spenderat mycket tid på stranden med bad och srandlek

En av dagarna åkte vi till en stor djurpark som heter Loro Park det tog ca 1.20 med buss men det var det värt. Det var en väldigt fin park med massa aktiviteter Olivia älskade det.
Pingviner

Massa fiskar

En hajtunnel

Sköldpadda
Flamingo

Massa orkider

Delfin show med lite papegoj show som intro

Späckhuggarshow

Så här trött blir man av att vara på djurpark

Vi har även varit lite vid poolen, de hade en bra barnpool

Nu är de dags för vardag igen och det blir en rivstart med väldigt mycket jobb för oss båda den här veckan. Imorgon ska Martin på vårat första föräldramöte:-)

Hemma

Nu är vi i bilen på väg hem vi landade igår kväll och sov hos mamma o pappa. De har haft hand om Roxy som blev väldigt glad när vi kom:-) Det var en seg flygresa hem det var väldigt varmt o trångt så vi är ganska slitna idag trots att vi haft semester.

Teneriffa

Vi har det väldigt bra på Teneriffa det är väldigt fint väder, första dagen hade vi regn men resten av dagarna har det varit 25-28 grader o sol. Vi har besökt en stor djurpark som Olivia älskade annars har vi mest varit på stranden:-)