Sol

Idag har vi haft kanon väder sol o värme 😃. Vi köpte en ny barnpool igår o idag har vi testat den.
Mina badtjejer

Jag fick ordna skugga men sen kom det lite moln som ni, så det löste sig ändå.

Vid 15,30 hade vi tid för vaccination i Rättvik och idag var det "Tisdags kul" i Rättvik så det var massa folk där. De visade brandbilar hade ponnyridning o hoppborgar, hade jag vetat det innan hade jag åkt dit lite tidigare nu hann vi inte göra så mycket. Vaccinationen gick väldigt bra hon var ledsen i 5 sekunder sen var hon glad igen.

Måndag

Idag har vi haft mulet o lite regn så vi har passat på att handla, städa o baka. För nu verkar sommaren komma så resten av veckan blir det bara bad 😃☀️☀️☀️☀️☀️, med undantag för imorgon då vi ska till Rättvik o vaccinera Evelina för fästingar/tbe. Olivia, Martin o jag är redan vaccinerade så nu är det dags för henne, vi gör det för Roxy drar in en del fästingar speciellt när vi är i Uppsala men även här får hon några.
När Evelina sover så passar jag alltid på att göra något med Olivia så hon ska få lite egen tid med sin mamma. Idag bakade vi fast jag fick knappt vara med hon var väldigt fokuserad o skulle göra allt själv 😉.

De blev väldigt goda.

Jag har glömt att berätta det enda positiva med magsjukan, det är att nu är Evelina välling fri 😃. Nu har hon äntligen slutat att äta på nätterna så nu slipper vi krånglet att värma välling mitt i natten o får mer sömn !!! Hon saknar det inte alls o äter samma kvällsmat som Olivia, fil o smörgås eller smothie. Nu längtar jag till nästa steg när blöjorna försvinner men det får bli nästa sommar.

Cykel-SM

Idag har vi varit flaggvakter i våran korsning, det var herrarnas linjelopp det höll på mellan 11.30-16. Olivia var med hela tiden o hjälpte till o Evelina var med på slutet efter att hon sovit lite. Vi hade väldigt kul med våra grannar o andra som hejade på o vi hade väldigt fint väder, så det var en perfekt dag😃.

Olivia hann äta 2 glassar, 1 nektarin, kex,  massa russin o typ 2 liter vatten 😃. Jag hade smörjt in henne med solkräm så hon klarade sig bra i solen, det är värre med mig jag ser ut som en tomat.

Hemma

Nu är vi hemma igen efter några dagar i Uppsala. Det var väldigt skönt o slippa laga mat o få hjälp med Roxy o barnen medans Martin är borta. Nu ska vi ladda inför sista cykel SM tävlingen imorgon o sen kommer Martin hem. Han är i Alta i Norge med sitt jobb.

Innan vi åkte hem så åkte vi lite tåg, vi åkte ett tåg som är väldigt gammalt, Lennakatten.

Olivia fick hjälpa till o klippa sin biljett så hon var väldigt nöjd. Vi var de enda som åkte tåget men det fanns två konduktörer så de var redo för mer folk 😉

Uppsala

Idag har vi varit på 4h-gården som vi alltid brukar besöka när vi är här, sen var vi på Biotopia o fikade lite på stan.

Syskonmys 😃

Biotopia

Så här bygger man ett igelkottshus

Nu har Olivia precis badat lite i slangen vi testade även att bada i Borgadalen men det var kallt där.

Uppsala

Idag har vi haft en vanlig Uppsala dag shopping på Thuns o lek i Fjällnora.

Olivia testade vattnet o det var varmt så imorgon ska hon bada.
Även idag har vi fiskar men den här var för liten för att äta så den fick simma vidare.

Vi har skördat Morfars gurkor.

Vindruvorna är snart klara

Morfar har gigantiska tomater.

Uppsala

Nu har vi kommit till Uppsala det är jag o alla mina tjejer Olivia, Evelina o Roxy. Vi ska vara här några dagar medans Martin jobbar.
Olivia o Evelina älskar den här vagnen.

Mormor o morfar har sniglar, dessa var enormt intressanta enligt Olivia.
Det första Olivia ville göra när vi kom fram var att fiska så nu har hon gjort det med morfar 😃, de fick en liten abborre. Morfar fick inte kasta i den utan Olivia skulle absolut äta upp den, så det blev abborre till kvällsmat.

Magsjuka

Idag har vi haft magsjuka barn i 1 veckan, det tog om på Evelina igår. Idag är hon bättre men vi får se..... Olivia är i alla fall pigg o äter som vanligt igen.
Jag har nog tvättat 100 tvättmaskiner förra veckan o är mentalt helt slut så nu hade jag behövt semester igen.

Midsommar

Det här blev ingen vanlig midsommar för oss, båda mår bättre men är väldigt trötta så de orkar ingenting. Vi har tittat på cykletävlingarna och på midsommarstångs resningen, men Olivia orkade inte dansa så det kändes ganska värdelöst att vara där. Hon blev bara ledsen för att hon inte orkade dansa.
Nu hoppas jag att de är piggare imorgon och att vi slipper det här.
Mina tröttisar, Evelina var arg o ville inte vara med på kort.

Glad midsommar

Magsjuka

Nu är även Evelina magsjuk o det har tagit om på Olivia 😡. Nu är jag less på det här nu vill jag ha friska barn o slippa den här skiten !!!!!!
Idag kom våran nya familjemedlem Nisse, han arbetar på o sliter i regnet 😉.

Onsdag

Olivia är bättre men det var väldigt segt, hon vill inte äta utan bara drick o är väldigt trött så det tar nog några dagar tills hon är tillbaka 100%.
Idag orkade hon plocka lite blommor, det här är dagens andra bukett, första plockade hon med farmor imorse. Farmor har hjälpt oss med Roxys morgonpromenader för vi har inte kunnat lämna huset under måndagen o tisdagen. Idag var första gången vi vågade gå en sväng.

Magsjuka.......

Imorse vid 6 började Olivia att spy o hon har inte slutat ännu, jag lider verkligen med henne o hoppas att det ska vända snart. Vi övriga är än så länge friska vi får väll se hur länge de varar....
Så fort Martin jobbat klart ska jag ta tag i våran fina åker 😉

Hemma

Eller snart är vi hemma vi sitter i bilen just nu. Flygresan gick bra däremot incheckningen på Chanias flygplats var hemsk vi fick nog köa i 1,5 timme totalt för att checka in väskorna. Evelina somnade o Olivia satt i vagnen brevid sin kompis men till slut fick hon nog o de fick vi andra med. Så det sämsta med Kreta är flygplatsen, den håller på o byggs om så om några år är den nog bra, men tills dess rekommenderar jag den inte för barnfamiljer.

Pappa hämtade oss på flygplatsen och sen fick vi middag innan vi åkte hem. Det är verkligen lyxigt med föräldrar som bor i Uppsala när man ska ut o åka 😃.
Roxy har haft en kanon semester i Uppsala, hennes mage är bra o hon har njutit av lugnet o massa skogspromenader.

Sol o bad

Dagarna ser väldigt lika ut bara sol, bad o bus. Idag var det riktig grek värme här så jag har badat igen 😃.
Idag åkte jag dock inget😉

Idag har tom Evelina badat massa utan att vara arg.

Olivia har gjort en egen partyhat som hon sedan körde vattengympa med.

Idag åt vi för andra gången på ett ställe som heter Eat, de har väldigt god mat där o imorgon blir det sista middagen på Nymfi en annan grymt bra resturang.
Även Evelina gillar färsk pressad apelsin juice.

En sjukt god fisk o grönsaker.

Bamse

Idag har det varit ansiktsmålning på hotellet, Olivia valde att bli målad som en svan.

Hon lyckades att sitta still under hela tiden.
En väldigt nöjd svan.

Bamse kom på besök vid poolen o det gillade båda tjejerna.

Evelina har lärt sig att åka rutschkana själv, hon är väldigt nöjd över det. Det krävdes väldigt många timmar i lekplatsen men nu klättrar hon upp o sätter sig på rumpan o åker sen backar hon ur den längst ned 😉

Här syns de tre större vattenrutschkanorna som är för lite större barn o oss föräldrar ( det finns tom en egen badvakt). Idag har vi åkt dessa även jag, jag har alltså badat idag !!!!!!!!!! Jag fick mer smak så jag åkte alla😃, Olivia åkte hon med man fick åka om man var över 95 cm, hon är över 1m, det var lite läskigt men hon åkte tre gånger så det var väll roligare än det var läskigt. Det var enormt varmt idag så därav badade jag vi får se om det händer igen eller om det tar 1 år tills nästa gång.

Sol o bad

Idag har det varit soligt o väldigt varmt så även idag har det blivit massa bad.

Vi åt Grekisksallad till lunch, Evelina sov o Olivia åt en gigantisk glass 😃

Det är bara massa bus med Evelina hon är inte still en sekund. Hon har tyvärr blivit lite snuvig men jag hoppas att det är bättre imorgon för idag har hon inte badat något. Första dagen kastade Evelina bort en av sina skor när hon satt i vagnen så nu får hon ha för stora sandaler, som ni ser på bilden. Men vi letar nya men det är inte så lätt att hitta för det är mest badtofflor som säljs här.

Sol

Idag kom äntligen solen så idag har vi badat väldigt mycket.
Vi var ett tag på stranden,

Sen har vi badat massa på hotellet men Evelina gillar inte riktigt att bada så det är lite olika åsikter när vi ska gå upp för Olivia vill aldrig sluta att bada.

Väldigt mycket glass blir det i värmen.

Lekplatsen på hotellet är väldigt bra o där har vi redan hängt väldigt många timmar o idag hittade Olivia en kompis som hon hade väldigt kul med.

De här bilderna är ifrån igår när det hade regnat.

Väldigt bra frukost har hotellet, vi var dock lite missnöjda med vårt hotellrum så nu har vi fått bytt till ett bättre. Det andra hade sån konstig trapp så vi fick knappt upp vagnen men nu har vi en rak så nu fungerar det bättre, vi har dock ett rum i två plan med en trapp inne så vi har fått spärra av den med resväskorna så Evelina inte ska klättra i den.

Kreta

Igår kom vi till Kreta, resan gick bra båda sov lite o sedan sprang Evelina massa i gången. Tyvärr har vi bara haft regn sen vi kom men nu verkar det klarna upp lite.

Olivia badar som en tok.

Uppsala

Nu är vi i Uppsala lite tidigare än planerat pga Martins cykel gick sönder o han fick bryta i Våmhus. Han är enormt besviken och sitter nu o letar nya cykellopp att köra.

Vi har lekt med en vagn

Syrenen blommar redan här

Mormor o morfar har gigantiska rabarber.

Fåglarna var väldigt kul o nu är ingen av de rädda för de.

Morfars växthus jag ligger väldigt långt efter.......

Roxy är nöjd med sitt semester ställe😀

Äntligen

Nu kom äntligen värmen o solen, vi har varit ute sen 7,30 o vägrar att gå in för imorgon kommer regnet igen. Jag hoppas verkligen att prognosen ändrar sig så alla cyklister får bra väder på Siljan Runt.

Evelina åt sand så fort jag gick för att ta kort.....

Och på den här bilden försöker Olivia starta gräsklipparen.....

Torsdag

Den här veckan har gått enormt fort, det är mycket inför resan, Martin är borta på jobb o på Lördag åker han Siljan Runt.
Idag var sista gången på ridlekis o nu blir det inget förens våren 2016 för ridläraren ska studera, så nu får vi hänga med Mangie tills dess 😀.
Roxy mår lite bättre men det var segt den här gången.

Måndag

Idag har jag faktiskt jobbat lite, jag var med på ett möte som tog ca 1 timme. Martin passade tjejerna o de åkte o handlade mat under tiden. Efter att jag jobbat klart åkte vi till leksaksaffären och köpte ett stall som Olivia sparat ihop pengar till. Så det har varit en överlycklig tjej här hemma idag 😀

Vi har varit ute i solen som äntligen tittade fram det var dock väldigt blåsigt så det var inte direkt Juni väder.