Höstlov

Idag tog vi lite höstlov, Martin jobbade lite på eftermiddagen men hann följa med oss till Björnparken. Han har inte varit med oss till Björnparken på väldigt länge så vi var verkligen taggade att kunna åka allihopa, men jag vet inte vad som hände för det slutade med att jag o Evelina fick springa ut. Båda våra tjejer var på enormt dåligt humör så dagen blev inte alls som vi tänkt oss, sen råkade jag glömma Evelinas favorit filt i bilen, ( det brukar gå bra ändå men INTE idag ).

Det var en familj som hade bokat en egen guide, men alla vi andra familjer passade även på att titta lite när guiden matade djuren.

Varg
2 st Lodjur

Onsdag

Idag har det varit Hallowen disco på dagis, tyvärr så missade Evelina det. Hon har fortsatt att halta så i Tisdags hade vi tid på Vårdcentralen för kontroll igen. Tyvärr så tror jag att vi hade enormt otur med vilken läkare som vi fick träffa, för hon skickade Evelina o Martin till akuten, där fick de sitta i 3 timmar för en remiss till röntgen. I morse fick de åka tillbaka dit o vänta 5 timmar för röntgen, ultraljud o blodprov. Så efter 8 timmars väntade så har de konstaterat att inget är fel, vilket såklart känns jätte bra, men hur fungerar våran sjukvård...... Varför kan man inte få en bokad tid på röntgen. Martin har verkligen fått slita med att underhålla ett busfrö i 8 timmar, det var tur att det var han som var där för mitt tålamod hade inte klarat det jag hade nog blivit väldigt arg på någon stackars sjuksköterska.
Redo för Hallowen disco, vi trodde att Evelina skulle hinna dit men det gjorde hon alltså inte men röntgenpersonalen gillade i alla fall hennes kläder 😃.

Pumpa

Idag har vi som många andra fixat en pumpa, Olivia tyckte att det var väldigt kul så vi får se om det blir några till.

Vi har även försökt att flyga lite drake, men det var svåra kastvindar så det gick  sådär.

Lördag

Idag har vi hyrt Gåstjärn med Martins familj. Vi fick en väldigt fin höstdag med massa fiske.

I det här huset är det en eldstad samt bänkar som man även kan använda som säng ifall man vill sova kvar.

Vi har fiskat massa och fått massa fisk, sen har kusinerna lekt i skogen o ätit lördagsgodis 😃.

Alexander fick en fisk själv på sitt egna kast 😃.

Olivia fick hjälpa Martin när han fick napp.

Lunch

Vi har byggt en koja.

Dagens resultat, jag fick största fisken på mitt sista kast. Vi fick mer fisk men de fick simma vidare för imorgon får vi massa kött så frysen säger stopp.

Det var väldigt intressant med rensning av fisken.

Nu ska jag lägga två trötta tjejer, det tar på krafterna att vara i skogen hela dagen.

Lunch

Jag äter lunch ute varje dag när jag arbetar o ibland  blir det lite enformigt ( ilands-problem !) så igår varierade vi oss.
Vi testade café Zorn, jag tog en sallad som väldigt god, det kunde ha varit mer lax o mindre bulgur, för laxen var grymt god. Min kollega åt en paj som hon var väldigt nöjd med, det finns paj, soppa, sallad o smörgåsar, jag kan rekommendera det om man vill ha lite omväxling. Annars äter vi mest på Siljan hotell, Lissäng, Kina o Waynes.

Söndag

Förkylningarna är bättre så idag vågade jag mig ut på en löptur 😃, med reflexväst trots dagsljus, så att alla jägare ska se en.

Sen så har jag o Roxy varit ute på promenad, just nu löper hon o kissar ca var 5 meter så att springa med henne är helt uteslutet.

Det är fint med alla färger på hösten och den sköna luften men jag saknar verkligen att vi inte ska åka utomlands i år. ( jag började att jobba 1 oktober och då vill jag inte starta med att ha semester eller krångla till Evelinas inskolning, därför åker vi inget i år) Det känns som precis alla runt om oss åker utomlands och jag är så avundsjuk på alla, men vi får ta igen det nästa höst.

Lördag

Idag vaknade alla upp o kände sig lite förkylda, Evelina är mest snuvig och har varit lite hängig. Så det har blivit en ganska lugn dag vi har bakat massa o varit o storhandlat.

Olivia ville baka Hallowen muffins så det har vi gjort idag. Hon satt o valde recept i en muffinsbok igår så hon var enormt laddad inför baket, tyvärr så blev de väldigt torra o smaklösa så hon ville inte äta de, men vi hade kul medans vi bakade de 😃.

Sen bakade vi tekakor som blev väldigt goda.

Jag har även gjort nyttiga Bountybollar ( daddlar, kokosflingor, kokosmjölk o 70% choklad)

Onsdag

Veckorna går enormt fort just nu, påTisdagar  jobbar jag väldigt länge så då hinner jag knappt träffa mina favoriter, så idag kändes det väldigt bra att sluta 14,30.

Vi hann vara ute o leka massa innan middagen.

Sen har jag haft städhjälp 😃

Evelina haltar tyvärr fortfarande så vi får nog åka till läkaren igen för att röntga. Hon verkar inte ha ont o springer runt som en tok, men det borde ha gått över nu så vi får nog kolla upp det igen.

Söndag

Helgen försvann som vanligt väldigt fort, vi har passat på att vara ute massa i det fina höstvädret 😃.
Evelina älskar att få gå med Roxy och kan gå med henne hur länge som helst.

Fredag

Idag ska jag jobba lite men sen har vi tid  på vårdcentralen för att undersöka Evelinas ben. Det har inte blivit bättre så nu orkar vi inte gå o fundera mer utan nu känns det lika bra att en läkare tittar på det. Hon verkar inte ha ont alls men hon haltar fortfarande.
Igår försökte jag att fotografera på gympan, men Olivia hade inte tid att stå still 😀.

Så här ser mitt kontor ut på jobbet och den största förändringen är nya gardiner 😀. Jag känner mig "tillbaka" och nästa vecka blir precis som en vanlig jobbvecka, nu är alla uppdateringar gjorda o allt tekniskt fungerar nästan...(Min telefon lever ett eget liv men annars fungerar allt).

Vardag

Den här veckan började inte som planerat, kl 10 på måndagen ringde dagis o berättade att Evelina blivit påkörd i rutschkanan och gjort illa sitt ben så Martin fick åka o hämta henne. Hon haltar lite men leker precis som vanligt o verkar inte ha ont så efter kontakt med 1177 så ska vi avvakta o se hur det är efter en veckan. Idag har hon varit på dagis och det gick bra trots att hon fortfarande haltar lite. Det måste varit en rejäl smäll och jag är lite besviken över den bristande uppsikten över henne o att detta kunde hända på dagis. Det krävs inget geni direkt för att förstå att 1,5 åringar inte är så bra på att stå i kö o vänta tills de andra åkt klart. Men det är nog mer brist på personal än  någon enskild frökens fel. Nu håller vi tummarna att allt ska bli bra och att haltandet försvinner.

Lördag

Nu är jobbpremiären avklarad, det känns som det är väldigt mycket att uppdatera men efter nästa vecka känns det nog bättre, nu känner jag mig mest förvirrad 😀. Martin har varit borta massa så vi fick verkligen känna av vardagen o allt pusslande, farmor Anita fick vara hoppa in o vara dagmatte 2 dagar åt Roxy.
Idag har vi bakat massa bullar inför imorgon då det är kanelbullensdag.