Stress

Nu är vardagen på gång på allvar o det är enormt mycket pusslande för att få ihop jobb, dagis, aktiviteter, träning, Roxy o lite sömn.....

Idag var det dags för terrängserien igen i Gesunda tjejerna var enormt laddade.

De sprang två varv som uppvärmning 😃
De älskar verkligen att springa, nu är det en gång kvar sedan får de medalj o diplom.

Helgen

Den här helgen har vi hunnit med massa kul saker, lingonplockning, flygtur, bröllop o 11 års kalas för Roxy.

Mamma o pappa har varit här hela helgen o hjälp oss som barnvakter o chaufför 😃👍. Vi började Lördagen med lingonplockning.
Sen åkte vi till Vinäs på invigning av flygplatsen, där fick Olivia o Martin flyga runt Siljan o vi fick se en helikopterlandning.
Olivia var väldigt nöjd över flygturen.
Sen blev det bröllop för Linnea o Peter I Solllerö kyrka o sedan fest i Selja/Långlet bygdegård.
Det var väldigt fint o de var en grymt kul kväll 😃
Fina brudparet

Gesunda

I Onsdags var det dags för terrängserien i Gesunda igen.

Två taggade tjejer inför starten, det var väldigt mycket folk där.
Sven har hittat ett nytt ställe att sitta o sova på ❤️

Mora-Stockholm

Igår flög vi fram o tillbaka till Stockholm över dagen. Vi hade perfekt flygräder o allt fungerade väldigt bra så det kan jag verkligen rekommendera.

I Stockholm regnade lite när vi åker hem, jag försökte fota regnmolnet men det gick sådär. 45 min tog flygturen ner till Stockholm. Tåget tar minst 3 timmar så vi slapp 4,5 timmes restid igår och det är ungefär samma kostnad. Så åk flyg så vi får ha det kvar !!!!!

Sommarvärme

Igår blev det sommar igen ☀️😃. Det blev ingen Ultravasan 45 i helgen utan vi firade 5 årig bröllopsdag o letade soffa i Borlänge.

Just nu laddar jag inför en flygtur till Stockholm, vi ska dit på kurs med jobbet o testar att flyga fram o tillbaka samma dag, det blir billigare o vi slipper övernattning.

Promenad med Sven

Barnens Vasalopp

Idag fick tjejerna springa barnens Vasslopp, det är 750 m.

Två taggade tjejer.
Farfar var med o sprang.
Olivia tog i mot oss i mål 😃, hon var lite snabbare 😃

Sven

Sven har blivit en enormt social kanin, han älskar när tjejerna leker inne hos honom, de bygger kojor o ordnar massa mat.

Våran fina älskade Sven.
Igår var jag på möhippa för Linnea ( i mitten), det var hennes 2 möhippa så hon blev verkligen förvånad 😃, vi hade en lugn o trevlig kväll i en slogbod i Kulåra.

Vardag

Imorgon är det dags för jobb o dagis för oss alla, jag ska testa att jobba o se hur det går jag är sjukskriven i 3 veckor till men jag får använda vänstern så då borde det gå bra.

Vi har varit i Mora o åkt lite karuseller
Jag har testat att springa första passet efter 1 veckas vila, jag sprang bara 4 km för det kändes inte så bra, så det blir ingen Ultravasan på Lördag 😥. Det känns väldigt tråkigt då träningen fungerar väldigt bra på slutet men jag får satsa på Ultravasan 2017 istället o innan dess ska jag åka Öppetspår så nu siktar jag framåt istället.

Cykelvasan

Idag har vi varit o hejat på Martin som cyklat. Morfar har varit här i några dagar för att hjälpa mig pga min axel, så idag fick han följa med o heja innan han åkte hem. Vi hade grym tur med vädret, sol o värme hela loppet, allt gick bra för Martin inga vurpor eller cykelproblem 👍.

Hejarklacken i Vasslan, Martins föräldrar skjutsade upp honom till starten.
Det gick åt en del godis för att hålla alla nöjda idag 😉

Inte som planerat

Den här veckan skulle vara min sista semestervecka då jag skulle vara hemma själv med barnen o hitta på massa kul, men så blir det inte nu. Jag ramlade i Söndags när jag sprang o slog min axel ur led, jag var ute på mitt sista långpass o hade sprungit 22 km när jag snubblade på en sten. Eftersom jag var mitt i skogen slutade det med att jag fick åka ambulans till Mora för så fort jag försökte att gå så svartnade det för ögonen pga smärtan. Det var en väldigt snäll tjej som hjälpte mig o sen fick jag åka med ett äldre par en bit tills vi möte ambulansen, det är verkligen tur att det finns snälla medmänniskor när man klantar till det. I ambulansen fick jag morfin o en annan hemsk medicin som jag mådde väldigt dålig av o det kändes som jag försvann, så medicinerna var nästan värre än skadan. På sjukhuset fick jag väldigt snabb hjälp för det var väldigt lite patienter där så jag blev röntgad o sen drog de axeln rätt, då fick jag massa lustgas så då var jag borta igen.
Nu har jag en del värk i axeln men jag mår mycket bättre, igår spydde jag hela dagen pga medicinerna, men nu kan jag äta igen.

Vi fick ringa dagis så nu har de fått gå lite mellan 9-14 för jag får inte röra min arm, det är såklart höger arm, så det blev verkligen ändrade planer 😟. Just nu känns även starten i Ultravasan väldigt osäker men jag har inte gett upp ännu, jag hoppas att detta läker fort.

Min startbild på långpasset men hit kom jag inte tillbaka utan Martin fick åka o hämta bilen.
Min plan för veckan var att plocka massa blåbär o hallon men så blir det nog inte nu

Tisdag

Nu jobbar jag igen medans Martin är hemma med barnen 😃, nästa vecka jobbar han o då är jag hemma igen.

De har hittat på massa kul hemma, idag har de varit i skogen o fiskat o plockat lite blåbär.
Evelina har ätit massa blåbär 😃
De har plockat massa hallon
Det här är den enda fisken som de fått på 2 fisketurer 😃
Vi håller på o tränar Sven i att gå i koppel o att hoppa hinder.